Zamitnuty příspěvek na péči

Dobrý den pane Kraso, Podávali jsme žádost o zvýšení příspěvku na péči a ani po odvolání nám nenbyla uznána toaleta. Paní se není schopna sama udržet na nohou, tudíž se není schopna sama přebalit. Musime ji dve držet jinak by upadla. Bylo nám uznano 6 věci a toaleta a orientace ne. Po odvolání to znovu vrátili k prošetření tam kam se podávala žádost a dostalo se to k tomu samému lékaři. Prosím jak dále postupovat, jsme už zoufalí. Děkuji za odpověď s pozdravem jsem Lidie Lukešová
 
Lidie Lukešová

Vážená paní Lukešová,

máte v zásadě tři možnosti, jak postupovat.  Můžete podat správní žalobu a soudit se. Správní žaloba se podává ke krajskému soudu a poradna NRZP ČR Vám může takovou žalobu připravit. Můžete také podat podnět k minitrovi a požádat jej o rozklad, což je také poměrně složitá záležitost, ale právníci z poradny NRZP ČR by si s tím poradili. Třetí možností je počkat půl roku a podat novou žádost o zvýšení příspěvku na péči s tím, že v žádosti strašně záleží na tom, co napíše praktický lékař žadatele do zdravotní zprávy, kterou vždy posílá posudkové službě. Praktický lékař paní, o které píšete, měl napsat přímo do zdravotní zprávy, že paní není schopna si dojít na toaletu a potřebuje asistenci při toaletě. Je nezbytné, abyste s ošetřujícím lékařem o tom jednaly. Nová žádost by měla obsahovat jasné stanovisko ošetřujícího lékaře, že došlo k zhoršení zdravotního stavu. Spojení na poradnu NRZP ČR je: telefon: 230 234 957, email: poradnanrzp@nrzp.cz.

S pozdravem Václav Krása