Zamitnuty příspěvek na péči
Vážená paní Lukešová,
máte v zásadě tři možnosti, jak postupovat. Můžete podat správní žalobu a soudit se. Správní žaloba se podává ke krajskému soudu a poradna NRZP ČR Vám může takovou žalobu připravit. Můžete také podat podnět k minitrovi a požádat jej o rozklad, což je také poměrně složitá záležitost, ale právníci z poradny NRZP ČR by si s tím poradili. Třetí možností je počkat půl roku a podat novou žádost o zvýšení příspěvku na péči s tím, že v žádosti strašně záleží na tom, co napíše praktický lékař žadatele do zdravotní zprávy, kterou vždy posílá posudkové službě. Praktický lékař paní, o které píšete, měl napsat přímo do zdravotní zprávy, že paní není schopna si dojít na toaletu a potřebuje asistenci při toaletě. Je nezbytné, abyste s ošetřujícím lékařem o tom jednaly. Nová žádost by měla obsahovat jasné stanovisko ošetřujícího lékaře, že došlo k zhoršení zdravotního stavu. Spojení na poradnu NRZP ČR je: telefon: 230 234 957, email: poradnanrzp@nrzp.cz.
S pozdravem Václav Krása