Navýšení počtu AP v jednoleté praktické škole
Dobrý den, pane Kráso, obracím se na Vás s prosbou o radu jak postupovat v případě, že moje dcera (těžká mentální retardace s poruchou chování) je žákyní jednoleté praktické školy a má doporučení od psychiatra, aby měla asistenta pedagoga přiděleného pouze k sobě. Ve třídě je 6 dětí s těžkým postižením (2x vozíčkáři, 1x nevidomý, zároveň všichni s mentálním postižením a moje dcera navíc s poruchou chování) a mají 2 AP, ale Ti to jednoduše nezvládají. Dcera do školy odmítá chodit, jelikož tam vládne chaos a ona byla na předchozí škole zvyklá na určitý řád (hodiny, přestávky), jako v běžné škole a tím se zhoršuje už tak její problematické chování. Škola se však dalšímu AP brání s tím, že prý žádné poruchy chování nemá (slova pana zástupce, který ji viděl možná dvakrát v životě). Čeká nás vyšetření u SPC, kde chci právě doporučení od psychiatra předložit, aby od příštího školního roku jej škola zajistila a ptám se, jak velkou váhu má doporučení psychiatra a musí jej SPC respektovat? Jak postupovat v případě, že SPC jej odmítne doporučit? Z dlouholeté zkušenosti vím, že SPC jde škole "na ruku" a zájmy žáka jsou potlačovány. Moc děkuji za radu a přeji jen vše dobré! Tereza
Vážená paní Terezo,
doporučuji Vám, abyste podala stížnost na Českou školní inspekci, která by měla celo věc prošetřit a případně udělat nápravu. Jiná možnost není. Pracoviště České školní inspekce je v každém kraji.
Rád jsem Vám odpověděl na Váš dotaz ve svém volném čase. Velmi bych přivítal, pokud byste i Vy věnovali Váš čas na prohlédnutí reklam na mém webu www.vaclavkrasa.cz. Je to moje jediná odměna za radu, kterou se Vám snažím pomoci. Předem Vám děkuji.
S pozdravem Václav Krása