Přiznání opravy vozíku a výměny chodítka OZP

Dobrý den, vážený pane Kráso, píšu za svou maminku - Jiřinu Knížkovou, kterou máme ve vlastní péči doma. Je jí 81 let, od svých 31 let je po nepovedené operaci v plném invalidním důchodu. Má za sebou přes 15 operací převážně pohybového aparátu (plus rakovina apod.). Nyní už je nepohyblivá, upoutána na vozík a na postel. Zakoupila si z vlastních peněz repasovanou polohovatelnou postel, elektrický vozík z druhé ruky a další pomůcky, aby nemusela čekat na různá schválení apod. Před dvěma lety jí pojišťovna přisoudila nový mechanický vozík - dostala repasovaný, u něhož se jí letos ulomilo kolečko. Ve spolupráci s jejím ortopedem jsme doložili všechny potřebné dokumenty a potvrzení a zažádali o jeho opravu. Zároveň jsme zažádali o výměnu chodítka, které jí bylo přisouzeno před dvěma lety, když ještě trošku chodila, za jiné - tzv. vysoké, neboť s oním předchozím nízkým už bohužel neujde ani krok. Maminka si to vysoké sice také z druhé ruky pořídil za své, ale i ono se rozbilo. Pominu-li poměrně arogantní způsob mailové komunikace, jímž mne obdařil zaměstnanec OZP, nás zarazilo, že obě žádosti dnes byly zamítnuty. Vysvětlení - nemá nárok. Obracím se na Vás proto se zdvořilou prosbou o posouzení, případně radu a informaci, zda a jak v této kauze nadále postupovat, či zda je naše věc zcela ztracena a my, respektive maminka si opět vše bude muset hradit sama... Děkuji za odpověď a přeji pevné zdraví Jitka Horčicová a Jiřina Knížková
 
anonymní

Vážená paní Horčicová,

tak jak jste mi popsala celý příběh, tak se jedná o složitý případ a musím posoudit i komunikaci pojišťovny. Prosím Vás, pošlete mi na adresu v.krasa@nrzp.cz kopie komunikace se zdravotní pojišťovnou. Celou věc dám prozkoumat odborníkům v Národní radě osob se zdravotním postižením. Potřebuji i případnu emailovou komunikaci.

S pozdravem Václav Krása